Over Thuiszorg Bij ons Thuis

Bij Thuiszorg Bij ons Thuis zetten wij ons dagelijks in om de best mogelijke zorg te leveren aan cliënten in de regio Eindhoven en omstreken. Met een team van ervaren en deskundige zorgverleners bieden wij persoonlijke en op maat gemaakte zorg aan zowel PGB-houders als zorginstellingen. Onze zorgverlening is volledig afgestemd op de wensen en behoeften van de cliënt, waarbij respect, vertrouwen en betrokkenheid centraal staan. Of het nu gaat om specialistische zorg, zoals palliatieve zorg of beademingszorg, of om dagelijkse ondersteuning, wij zorgen ervoor dat u zich veilig en verzorgd voelt in uw eigen vertrouwde omgeving.

Missie

Onze missie is om een positieve bijdrage te leveren aan het welbevinden van hulpbehoevende en uitstekende zorg en dienstverlening bieden in en vanuit een liefdevol hart.

Visie

Onze visie is eerst de mens en dan de aandoening. We luisteren naar elkaar, want door te luisteren gaan we elkaar begrijpen. We bieden zorg op maat.
Kwaliteit en professionaliteit
Cliënten staan centraal bij de zorg- en dienstverlening. De zelfredzaamheid en eigen regie worden gestimuleerd om zoveel mogelijk van leven te  kunnen genieten. Elke persoon is anders daarom wordt er voor iedere cliënt individuele afspraken gemaakt die in het zorgplan staan.

  • Aandacht voor specifieke levensvragen.
  • Aandacht voor het levensverhaal.
  • Zinvolle dag invulling om het welbevinden te stimuleren.
  • Naaste(n) en betrokkenen uit het sociale netwerk van de cliënt krijgen ruimte om in de zorg te participeren.
Dit doen we door middel van goede afspraken en worden vastgelegd in het zorgplan. Evaluaties vinden minimaal 2x per jaar plaats. Eventueel eerder als het nodig is. De eerste beoordeling hoe u de zorg bevalt, vind plaats na de eerste 6 weken. 
Zorgkaders
Binnen de organisatie wordt er gebruik gemaakt van kwaliteitskaders:

  • Kwaliteitskader Wijkverpleging.
  • Kwaliteitskader Palliatief zorg.

Hierin staat waar de organisatie aan moet voldoen. Er word ook gekeken naar hygiëne, ergonomie, grensoverschrijdende gedrag, vallen, vrijheid en medicatie, Indien nodig worden verbeteracties opgesteld.
Incidenten en calamiteiten
Iedere cliënt ontvangt veilige zorg volgens wet- en regelgeving. Er zijn 2 verschillende melding waar ik gebruik van maak:

  • Melding Incident Cliënt (MIC).
  • Melding Incident Medewerker (MIM).

Bij beiden meldingen word er gekeken waar er verbetering mogelijk is.